نمای سی

زندگی یک راه مستقیم نیست ... بلکه انتخاب مسیرهای درست از هزاران مسیر مشخص شده

زندگی یک راه مستقیم نیست ... بلکه انتخاب مسیرهای درست از هزاران مسیر مشخص شده

نمای سی

زندگی را با همه ی فراز و نشیبش دوست دارم و هر آنچه در فراز و نشیبش هست را می پذیرم،زیرا در همین کش و قوس هایش شکل می گیرم تا زمانی که ساخته شوم..
میزان مقدر شدن آن بستگی به باور توانایی هایم دارد

یارانه دارو و سنگین بودن هزینه های درمان

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ب.ظ


در همین ارتباط  دکتر حاجی آخوندی رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص واریز پول یارانه دارو به حساب بیماران گفت: از تصمیمات ما این است که دارو در بخش های مختلف قیمت خاص خود را داشته باشد، برای بیماران خاص که ممکن است از قیمت زیاد دارو صدمه ببینند یارانه ای در نظر گرفته نشده است.
 
وی در ادامه افزود: این یارانه به تصویب مجلس رسیده است اما هنوز چیزی به دست ما نرسیده و به محض دریافت این یارانه جبرانی آن به حساب بیماران واریز می شود.
 
اما برخی از اعضای کمیسیون بهداشت با پرداخت یارانه دارویی مخالف هستند چرا که بر این باورند با وجود بیمه ها، پرداخت یارانه دارو به بیماران موازی کاری است و عملی نخواهد شد.
 
در همین ارتباط علی کائیدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفت و گو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری طبنا گفت: پرداخت یارانه دارو  کار بسیار مشکلی است و اگر یارانه را مستقیما به بیماران پرداخت کنیم کار صحیحی انجام ندادیم
 
وی با اشاره به نیاز بیماران به دارو افزود: یارانه دارویی یک تعهد سنگین برای دولت آینده محسوب می شود.
 
این عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به قیمت تعلق گرفتن یارانه دارو به بیماران گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم دارند یک سرماخوردگی هم برای مردم هزینه بر است
 
وی افزود: اگرچه پرداخت یارانه دارو هزینه مضاعفی را متوجه دولت می کند اما در صورت پرداخت قطعی آن بیماران صعب العلاج در الویت پرداخت قرار دارند.
 
این نماینده تصریح کرد: در حال حاضر می توان به جای پرداخت یارانه دارو، روند پرداخت بیماران را اصلاحکرد و با تقویت شرکت های دارویی مشکلات بخش درمان کشور را حل کرد
 
کائیدی با اشاره به نوسانات قیمت دلار در روزهای اخیر گفت: در صورت پرداخت یارانه های دارویی اگر با افزایش قیمت دلار مواجه شویم میزان یارانه دارو هم باید افزایش پیدا کند.
 
همچنین شهلا میر گلویی بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری طبنا نیز در مورد هدفمندی یارانه دارو گفت: طی جلسه ای که با رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد به دنبال ارائه طرحی با کمترین نقص ممکن برای حل مسئله سهم پرداخت بیمار هستیم.
 
وی با اشاره به تغییرات قیمت دلار و افزایش هزینه دارو گفت: بعد از تعیین مبلغ یارانه اگر دلار هم با نوساناتی همراه باشد تغییراتی در مبلغ یارانه ایجاد نمی شود.
 
میرگلویی بیات گفت: طرح اولیه هدفمندی یارانه کمک به افراد نیازمند مخصوصاً بیماران صعب العلاج بوده اما تغییرات جزئی در ارائه این طرح صورت گرفته است.
 
در همین ارتباط رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سر دشت نیز در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری طبنا با بیان اینکه 90 درصد بیماران جز اقشار ضعیف جامعه هستند گفت: بیمه ها در ارائه خدمات به بیماران سهل انگاری کرده که این امر می تواند در بالا بردن هزینه های اقشار  مختلف جامعه نمایان شود.
 
وی با انتقاد از اینکه تخصیص یارانه دارو نمی تواند باری را از دوش مردم بردارد تصریح کرد: سیاست های ارائه یارانه دارو به مردم باید طبق قانون برنامه پنجم توسعه و از طریق صندوق بیمه ملی پیگیری شود که روند پیگیری این امر در بلند مدت باعث کاهش هزینه های درمانی مردم خواهد شد.
 
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه یارانه دارو باید با قیمت دارو همخوانی داشته باشد اظهار داشت: افزایش و یا کاهش قیمت داو باید در یارانه دریافتی مردم دیده شود.
 
خضری با بیان اینکه بیمه ها تنها متولی یارانه های حوزه سلامت هستند ادامه داد: عدم توزیع یارانه در بخش حوزه سلامت هستند  مشکل در زمینه توزیع یارانه  دارو است باید حائز اهمیت دستورکاران قرار گیرد.
 
 
اما در میان اظهار نظرات مختلف در خصوص پرداخت یارانه دارو و با توجه به اینکه براساس سند چشم انداز بیست ساله می بایست حق پرداخت بیمار 30 در صد باشد و از آنجا که در آستانه تشکیل دولت یازدهم هستیم باید دید عزم مسئولان برای پرداخت یارانه دارویی تا چه اندازه جزم است و در صورت پرداخت آن تا چه اندازه بار مالی بخش درمانی از دوش بیماران برداشته خواهد شد.


خبرگزاری سلامت(طبنا)


  • ۹۲/۰۴/۱۲
  • محمد امین آزادگان

نظرات  (۲)

  • محمد رضا عطایى
  • سلام
    رفتار ما آدم‌ها درست بازتاب دید و تفکری است که داریم، و البته به طور متقابل دید و تفکر ما درست بازتاب رفتاری است که داریم. به همین دلیل برای تغییر در زندگی نیاز به تغییر و اصلاح خیلی موارد زیادی است. البته هیچ توهمی هرگز نمی‌تواند جای زندگی واقعی را بگیرد، توهم یک اشتباه بزرگ است؛ باید بتوانیم با واقعیت زندگی هر اندازه هم تلخ باشد، روبرو شویم تا بتوانیم درست زندگی کنیم.

    موفق باشی و عاشق
    پاسخ:
    بله،کاملا درست است
    اما صرفا فقط حرف زدن انسانیت را درون ما ایجاد نمی کند بلکه بیشتر باید عمل کنیم اگر از توهمات دوری کنیم و به واقعیت ها رو بیاوریم و بدانیم، یقین داشته باشیم که رفتار هم اکنون ما آینده ساز فردای ماست دیگر هیچ مشکلی نداریم.
    و بهتر بگویم بنا بر نوشته خودتان در زندگی یک قمار نیست
    اگر با ایمان و دید درست تاس را بریزیم و عرصه دل را از هرگونه پوچی پاک کنیم جفت ها ما را هم کمک می کند ولی به شرط آنکه با بازی کردن خودمان را بسازیم و نه اینکه جار بزنیم (جفت آوردم)فقط بازی کردن زیبایی دنیا را به ما نشان می دهد کسی که سختی را هم زیبا بداند می تواند طاقت بیاورد.

    بزرگ باشی و انسان  
    دروود
    حیف که با همه قهرم

    پاسخ:
    و دوباره حرف هایم را بخوان
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی