نمای سی

زندگی یک راه مستقیم نیست ... بلکه انتخاب مسیرهای درست از هزاران مسیر مشخص شده

زندگی یک راه مستقیم نیست ... بلکه انتخاب مسیرهای درست از هزاران مسیر مشخص شده

نمای سی

زندگی را با همه ی فراز و نشیبش دوست دارم و هر آنچه در فراز و نشیبش هست را می پذیرم،زیرا در همین کش و قوس هایش شکل می گیرم تا زمانی که ساخته شوم..
میزان مقدر شدن آن بستگی به باور توانایی هایم دارد

اولویت های وزارت بهداشت از دولت یازدهم

سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۳۵ ب.ظ

لینک گزارش در طبنا(سلامت)

بعد از پیروزی حجت الاسلام روحانی  در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گمانه زنی ها در خصوص اعضای کابینه دولت افزایش یافته است.

در این میان وزیر بهداشت یکی از وزرایی است که به نظر می آید نقش مهمی را در کاهش دغدغه های مردم می تواند ایفا کند.

باید گفت یکی از مهم ترین بخش هایی که بسیار برای جامعه  مهم و حیاتی است بخش بهداشت و درمان است که باعث شده کارشناسان و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند با موشکافی مشکلات بخش درمانی  نظریه ها وپیشنهاداتی را برای وزیر بهداشت آینده ارائه دهند.

از این رو به سراغ برخی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی رفتیم و نظر آن ها  را در خصوص اولویت های وزارت بهداشت دولت یازدهم و آنچه می بایست سرلوحه اقدامات این وزارتخانه قرار گیرد، جویا شدیم.


در همین ارتباط حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به مهم ترین الویت  کاری وزارت بهداشت  دولت یازدهم گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه سلامت وجود دارد هر کدام از برنامه های وزارت بهداشت در خصوص بهبود بخشی از این مشکلات از اولویت خاص خود برخوردار است.


وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه پنجم توسعه ،کاهش مشکلات حوزه سلامت را در پی خواهد داشت، افزود: وزیر بهداشت دولت یازدهم باید برنامه پنجم توسعه را در اسرع وقت اجرا کند چرا که اجرا شدن آن، زمینه را برای برطرف شدن مشکلات فراهم می‌کند.


شهریاری بیان کرد: مهم‌ترین مسئله، کاهش سهم پرداختی بیماران است، براساس قانون پنجم توسعه می بایست بیماران تنها 30 درصد از هزینه های درمان پرداخت کنند در صورتی که در حال حاضر این میزان به 70 درصد رسیده که این مسئله ظلم بزرگی به بیماران محسوب می شود.


رییس کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص مدت زمان لازم برای اجرای برنامه های وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: مطمئنا اجرا شدن برنامه های وزارت بهداشت در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر نیست ، به طبع اجرای هر کدام از برنامه ها چند سال به طول می‌انجامد.

رییس کمیسیون بهداشت به کم کردن هزینه پرداختی و حیاتی بودن اجرای برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و برای بهبود حوزه سلامت رعایت این موارد را حیاتی دانست.


از سویی دیگر حسن تامینی لیچائی نماینده مردم رشت نیز در این خصوص اظهار داشت: اولویت‌های اصلی برنامه های حوزه سلامت به چند دسته تقسیم می‌شوند که مهم‌ترین آنها برطرف سازی موانع اجرای طرح پزشک خانواده است.

وی افزود: متاسفانه مشکلات زیادی در اجرای طرح پزشک خانواده وجود دارد که دولت یازدهم باید به این مسئله به طور جدی رسیدگی کند.



تامینی لیچائی با اشاره به بحث پرداختی بیمه ها اظهار داشت: بیمه یک بحث جدی برای مردم محسوب می‌شود که باید همه ی اقشار جامعه از بیمه به منظور کاهش هزینه و مشکلات درمانی برخوردار شوند. 


عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: به مشکلات دارو در کشور باید در اسرع وقت رسیدگی شود به گونه ای که بتوانیم بعضی از بخش های حوزه سلامت را  به صورت رایگان در اختیار اقشار ضعبف جامعه قرار دهیم.


همچنین عبد الرحمان رستمیان نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان گفت: با انتخاب یک وزیر خوب می توانیم بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را کاهش دهیم و این مهم تنها با حرکت بر روی خط قوانین بدست خواهد آمد.


وی افزود:ما هم برنامه های  جامعی را در دست داریم و هم اینکه ساختار کامل را می دانیم و باید به منابع و مدیریت تمرکز بیشتری شود.


رستمیان ادامه داد: ما باید طبق منابعی که دولت در دسترس قرار داده عدالت را در تمام کشور برقرار کنیم.


وی اجرای دقیق قوانین را مهمترین راهکار حل مشکلان بخش درمانی کشور دانست.


در ادامه احمد آریائی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: مطمئنا اقدامات وزیر بهداشت آینده نیز مانند وزیران گذشته در راستای بهبود وضعیت سلامت کشور خواهد بود.


وی افزود: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری جایگاهی که کشور باید به آن برسد در سند چشم انداز کاملا مشخص است  اما همه ی مسئولان با در نظر داشتن همه شرایط و آینده نگری باید بستر زودتر رسیدن به این جایگاه را فراهم کنند.



آریایی نژاد اظهار داشت: باید مشکلات حوزه سلامت به گونه ای برای مردم برطرف شود که دسترسی آسان با هزینه های درمانی کم برای همه اقشار جامعه ایجاد شود.


نماینده مردم ملایر تصریح کرد: متاسفانه  با هزینه سنگین و یکسان دربخش خصوصی و دولتی  همه اقشار جامعه قادر به استفاده از بخش های درمانی نیستند.


آنچه مسلم است شناخت دقیق مشکلات حوزه درمان می تواند گام موثری در رفع این مشکلات باشد که وزیر آینده بهداشت می تواند با واکاوی آن ها اقدامات موثری را برای کاهش مشکلات درمانی مردم بر دارد.

  • ۹۲/۰۵/۰۸
  • محمد امین آزادگان

نظرات  (۴)

  • محمد رضا عطایى
  • دارو، درمان، پزشک، بیمار و ...
    وقتی حرف از این‌ها می‌شود دلم می‌لرزد؛ چقدر زندگی رو هایی دارد که چندان دل‌پسند نیست


    موفق باشی و عاشق
    پاسخ:
    اصلا دیگه درام از حوزه سلامت نا امید می شوم


    پیروز باشی و آزاد
    سلام دوست خوبم.
    مرسی که به کلبه کوچک سر زدین.
    به به وبلاگ قشنگ و مفیدی دارین تبریک میگم .و مطالب مفید افرین ب شما.
    شما رو لینک کردم.
    موفق باشید.
    پاسخ:
    مرسی شما هم با افتخار لینک شدید
    البته امیدوارم که من رو فراموش نکنید
  • محمد رضا عطایى
  • دلم می‌خواهد بروم
    باید بروم و برای خودم جایی چیزی را از نو بسازم
    فعلا فقط به رفتن امیدوارم


    موفق باشی و عاشق
    پاسخ:
    امیدوارم که به همه ی آرزوهای بزرگ خودت برسی 





    بزرگ باشی و آگاه

    سلام و عرض ارادتی

    ممنون از حضورت...

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی